S-a lansat primul IPO de tehnologie la Bursa de Valori Bucuresti

abn ipo

Fondata in 2002, ABN Systems International este unul dintre liderii pietei de distributie de produse si accesori IT&C din Romania

  • Detinatoarea singurului brand 100% romanesc de produse Smart Home si accesorii telecom, Tellur, compania ofera solutii integrate de mobilitate si telecomunicatii, infrastructura IT si de stocare, solutii software, accesorii GSM si componente audio, precum si sisteme de securitate video.
  • ABN Systems International isi propune sa devina furnizorul #1 de solutii si servicii profesionale din Romania, atat in sistemele de telecomunicatii, cat si in domeniul IT&C, alaturi de o extindere accelerata pe pietele externe, acolo unde este deja prezenta in peste 25 de tari de pe 4 continente.
  • In prezent, exista peste 200 de produse Tellur active dintr-un total de 2.000 lansate de-a lungul anilor, principalele game reprezentate fiind: (1) Smart Home (produse de monitorizare si securitate, senzori smart, comutatoare inteligente WiFi, produse pentru climatul si confortul casei), (2) audio (casti, boxe, kituri audio pentru masina), (3) cabluri (Lightning, Micro-USB, Type-C, adaptoare), (4) energie (incarcatoare de priza si wireless, baterii externe, incarcatoare auto), (5) suporti pentru telefoane mobile.
  • Numarul utilizatorilor Tellur Smart a urcat de peste 27 de ori in ultimii 3 ani, de la 900 in 2018 la 24.700 la finalul primului semestru din 2021.
  • Aproape 600.000 de produse Tellur au fost vandute in 2020. In perioada 2015 – 2021, ABN Systems International a alocat peste 1,5 milioane de euro pentru promovarea brandului Tellur, reflectand tranzitia accelerata catre 5G si adoptia unor solutii Smart Home tot mai complexe si eficient integrate.
  • Vanzarile din aceasta categorie au crescut cu 46% in primul semestru din 2021 fata de perioada similara din 2020. Cel mai bine vandut produs in 2021 este termostatul Tellur, pentru care compania anticipeaza o crestere cu 200% comparativ cu anul trecut.
  • Din 2022, compania intentioneaza sa abordeze noi piete cu aceste produse, atat pe plan intern prin intermediul retelelor de magazine Do-It-Yourself (DIY), cat si pe plan extern, in special in tari din Europa de Vest si Orientul Mijlociu.
  • In Romania, piata Smart Home este inca foarte mica, estimata la circa 15 – 20 milioane de euro, sub 1% din intreaga piata europeana (circa 23 miliarde de euro) in care cererea cea mai mare este inregistrata in Regatul Unit, Germania, Franta si Italia.
  • Piata globala de Smart Home a fost evaluata la peste 79 miliarde de dolari in 2020 si este asteptata sa ajunga la peste 313 miliarde de dolari pana in 2026, marcand o rata anuala de crestere de circa 25% in perioada prognozata (2021 – 2026). Piata europeana a acestor produse este asteptata sa creasca de la 23 miliarde de dolari in 2020 pana la aproape 40 miliarde de dolari in 2025, cu o rata anuala de crestere de 11%.
  • Intre cele mai noi produse Tellur Smart regasim camerele solare, videointerfonul, senzorii de fum si gaz, robotul de curatat geamuri si prizele AC. Acestea pot fi utilizate atat in mod independent, cat si integrat cu alte dispozitive, fiind realizate in colaborare cu Tuya, unul dintre liderii globali ai platformelor Internet-of-Things (IoT).
  • Potrivit estimarilor companiei, vanzarile totale de produse Tellur, atat in Romania, cat si pe pietele externe, sunt asteptate sa se situeze intre 25 si 28 milioane de lei (5,05 – 5,65 milioane de euro) pentru anul 2021. In 2020, vanzarile Tellur au depasit 19 milioane de lei (aproape 4 milioane de euro).
  • Produsele Tellur au inregistrat vanzari totale de peste 61 milioane de lei (peste 12 milioane de euro) de la inceputul anului 2017 pana la finalul primului semestru din 2021, cu peste 2,5 milioane de produse comercializate in aceasta perioada.
  • Tipul Ofertei: Oferta Publica Initiala Primara de Vanzare de Actiuni
  • Intermediarul Ofertei: TradeVille, cel mai mare broker de retail din Romania, cu 27 de ani de experienta pe piata noastra de capital.
  • Perioada de Oferta: 15 – 29 decembrie 2021. Atentie: Oferta poate fi inchisa anticipat incepand cu data de 16 decembrie (in conditiile mentionate in Prospect).
  • Programul de subscriere: 10:00 – 18:00 (cu exceptia ultimei zile din Perioada de Oferta, cand subscrierile vor fi procesate in intervalul 10:00 – 12:00). Pentru evitarea oricarui dubiu, in situatia in care Oferta se inchide anticipat, programul de subscriere din ultima zi va fi intre orele 10:00 – 18:00. Orice instructiune de subscriere primita in afara intervalului orar va fi procesata in prima zi lucratoare din perioada de Oferta, ulterioara zilei de primire a instructiunii, la momentul deschiderii pietei de Oferte a Bursei de Valori Bucuresti.
  • Pretul la care poti subscrie in Oferta: in Intervalul de Pret de Oferta (5,18 – 5,69 lei pe actiune), inclusiv la capetele acestuia. Pasul de pret pentru subscrierea actiunilor oferite este de 0,17 lei, putandu-se subscrie la urmatoarele niveluri de pret: 5,18 – 5,35 – 5,52 – 5,69 lei pe actiune.
  • Destinatia fondurilor atrase in Oferta: sustinerea nevoilor de crestere a cifrei de afaceri, avand in vedere contextul de business si potentialul anticipat de extindere al pietelor externe. Pe langa intentia de a folosi resursele atrase in vederea obtinerii de capital de lucru aditional sau plata unor sume datorate, ABN Systems International ia in considerare potentiale investitii/achizitii de branduri sau companii care prezinta sinergie cu modelul de business actual.
  • In urma incheierii cu succes a Ofertei, ABN Systems International va face demersurile necesare admiterii la tranzactionare a actiunilor sale pe Sistemul Multilateral de Tranzactionare (SMT, piata AeRO) operat de Bursa de Valori Bucuresti, sub simbolul bursier ABN.

Pentru mai multe informatii si subscriere acceseaza linkul: Ipo tehnologie Romania

Related posts